maandag 9 april 2012

Zakelijk gebruik van Facebook - gebruik een Pagina naast je Profiel

Nog altijd zijn er bedrijven en organisaties die een profiel gebruiken voor hun aanwezigheid op Facebook. Ze registreren dan als voor- en achternaam de naam van hun bedrijf en plaatsen hun logo als profielfoto.

Maar er zijn belangrijke verschillen tussen een Facebook Profiel en een Facebook Pagina.
     

Een Profiel is uitsluitend voor persoonlijk gebruik en mag volgens de voorwaarden van Facebook ook alleen door een persoon worden aangemaakt. Een profiel kan maximaal 5000 vrienden hebben terwijl bij een Pagina het aantal fans niet beperkt is.

Een Pagina kan advertenties plaatsen op Facebook en er worden statistieken bijgehouden over het het bezoek en gebruik van de pagina en het aantal clicks op de advertenties.

Maar misschien het belangrijkste argument is wel de indexering door Google. Persoonlijke profielen van Facebook worden niet door Google in de zoekmachine opgenomen. Bij een Pagina is dat wel het geval.

Wie meer wil weten over de professionele toepassing van Facebook of andere social media verwijs ik naar de specialisten van Starsale.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten