Sinds er mensen zijn worden er verhalen verteld: het is een van onze basisbehoeften. Van muurschilderingen, boekdrukkunst en radio gingen we kijken naar de TV. Elk bedrijf heeft een verhaal en de logische volgende stap om dat verhaal te vertellen is online video.
Video is een krachtig instrument om je bedrijf op het internet te presenteren. Horen en zien zijn aangeboren zintuigelijke waarnemingen. Taal hebben we moeten leren. De combinatie van beeld, geluid en tekst prikkelt de bezoeker maximaal waardoor deze langer op je website blijft en beter geïnformeerd wordt.
Online video is booming
Cisco voorspelt dat binnen drie jaar 90% van het internetverkeer bestaat uit online video. YouTube geeft aan dat er elke minuut 60 uur aan video wordt geupload en dat er dagelijks 4 miljard video’s op de site worden bekeken. Deze cijfers geven aan dat online video zeer populair is.Kort maar krachtig
Hoewel een video voor YouTube tegenwoordig 20 minuten mag zijn is de ideale lengte veel korter, nl. tussen de 30 en 90 seconden. Is je verhaal interessant genoeg dan kan het wat langer, 2 tot 3 minuten. Dit lijkt kort, maar ga maar eens een bedrijfsfilm van 10 minuten op YouTube bekijken en let op wanneer je aandacht verslapt en wanneer je echt afhaakt.Het klinkt misschien raar, maar het maken van een korte film is veel moeilijker is dan het maken van een lange film. Door de opmars van de Smart TV worden steeds meer online video’s bekeken op een groot scherm. Zorg dus voor een video in Full HD formaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten