woensdag 11 juli 2012

Vertel het verhaal van je bedrijf met online video

YouTubeSinds er mensen zijn worden er verhalen verteld: het is een van onze basisbehoeften. Van muurschilderingen, boekdrukkunst en radio gingen we kijken naar de TV. Elk bedrijf heeft een verhaal en de logische volgende stap om dat verhaal te vertellen is online video.

Video is een krachtig instrument om je bedrijf op het internet te presenteren. Horen en zien zijn aangeboren zintuigelijke waarnemingen. Taal hebben we moeten leren. De combinatie van beeld, geluid en tekst prikkelt de bezoeker maximaal waardoor deze langer op je website blijft en beter geïnformeerd wordt.

Online video is booming

Cisco voorspelt dat binnen drie jaar 90% van het internetverkeer bestaat uit online video. YouTube geeft aan dat er elke minuut 60 uur aan video wordt geupload en dat er dagelijks 4 miljard video’s op de site worden bekeken. Deze cijfers geven aan dat online video zeer populair is.

Kort maar krachtig

Hoewel een video voor YouTube tegenwoordig 20 minuten mag zijn is de ideale lengte veel korter, nl. tussen de 30 en 90 seconden. Is je verhaal interessant genoeg dan kan het wat langer, 2 tot 3 minuten. Dit lijkt kort, maar ga maar eens een bedrijfsfilm van 10 minuten op YouTube bekijken en let op wanneer je aandacht verslapt en wanneer je echt afhaakt.

Het klinkt misschien raar, maar het maken van een korte film is veel moeilijker is dan het maken van een lange film. Door de opmars van de Smart TV worden steeds meer online video’s bekeken op een groot scherm. Zorg dus voor een video in Full HD formaat.



Kosten

Een bedrijfsvideo kun je niet alleen gebruiken voor de website, maar ook op sociale netwerken als Facebook, YouTube, Twitter, Pinterest en het weblog. Ook tijdens een beurs of in de wachtruimte komt zo’n bedrijfsfilm goed tot zijn recht. Een bijkomend voordeel van online video is dat deze door Google gepresenteerd worden bij de zoekresultaten. Video’s op internet verhogen dus de vindbaarheid van je bedrijf of merk in de zoekmachine van Google. Een bedrijfsfilm kan al geproduceerd worden voor minder dan €2.000,- Afhankelijk van opties als luchtopname met een bestuurbare helicopter, professionele voiceover en passende achtergrond muziek en speciale effecten kan dit oplopen tot ca. €4.000,- Als je geïnteresseerd bent in online video en de productie van jouw bedrijfsfilm neem dan gerust contact met me op.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten