- Link - er wordt op de link geklikt
- Engagement - de tweet lokt interactie uit
- Retweet - het bericht wordt door anderen doorgegeven
- Favoriet - je tweet wordt als favoriet (Favorite) gekenmerkt
Link
Een link in je tweet daagt uit om erop te klikken. Je kunt de tekst zelf lekker kort houden en aangeven waar de informatie achter de link over gaat. Dat kan een artikel zijn op je weblog of website, of een product in je webshop. Maar ook een nieuwsartikel. Een link in een tweet beloofd iets en roept actie op.
Zorg er wel voor dat je gebruik maakt van een link dienst zoals Bit.ly. Hierdoor worden de kliks op je link meetbaar zoals beschreven in "De kracht van bit.ly".
Engagement
Retweet
Een re-tweet is belangrijk omdat het bereik van je boodschap vergroot wordt. Je bereikt dus meer mensen en daardoor krijg je meer kliks op je links.
- Waarschuwingen (“Waarschuwing: malware in online advertenties”)
- Quotes en stellingen
- Breaking nieuws
- Humor en links naar grappige foto's en video's
- Informatie en samenvattingen
- Speciale waarschuwingen zoals geheimen en gevaren.
- Link naar lijsten en overzichten zoals "5 tools voor optimaal Twitter gebruik"
Favoriet
Je volgers markeren je Tweet meestal als ze het op een later moment nog eens willen lezen omdat het grappig is of omdat het interessant is. De site FavStar.fm biedt een tool om te ontdekken welke van jou tweets favoriet zijn.
Wie meer wil weten over Twitter of andere sociale media verwijs ik naar de social media specialisten van Starsale in Hengelo en Zwolle.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten