vrijdag 16 maart 2012

Waaraan herken je goede Twitter berichten?

Een goed Twitter bericht (ok, een goede Tweet) herken je aan deze vier eigenschappen

  1. Link - er wordt op de link geklikt
  2. Engagement - de tweet lokt interactie uit 
  3. Retweet - het bericht wordt door anderen doorgegeven
  4. Favoriet - je tweet wordt als favoriet (Favorite) gekenmerkt
Link

Een link in je tweet daagt uit om erop te klikken. Je kunt de tekst zelf lekker kort houden en aangeven waar de informatie achter de link over gaat. Dat kan een artikel zijn op je weblog of website, of een product in je webshop. Maar ook een nieuwsartikel. Een link in een tweet beloofd iets en roept actie op.

Zorg er wel voor dat je gebruik maakt van een link dienst zoals Bit.ly. Hierdoor worden de kliks op je link meetbaar zoals beschreven in "De kracht van bit.ly".

Engagement

In mijn post de 4 vormen van engagement op Twitter beschrijf ik dat engagement gaat over het betrekken van je doelgroep bij je online activiteiten zoals de website en social media. Engagement gaat dus over interactie en over betrekken.

Retweet

Een re-tweet is belangrijk omdat het bereik van je boodschap vergroot wordt. Je bereikt dus meer mensen en daardoor krijg je meer kliks op je links.

Deze 7 soorten tweets leveren de meeste retweets op (Dave Larson, April 13, 2011)
  1. Waarschuwingen (“Waarschuwing: malware in online advertenties”)
  2. Quotes en stellingen
  3. Breaking nieuws 
  4. Humor en links naar grappige foto's en video's 
  5. Informatie en samenvattingen
  6. Speciale waarschuwingen zoals geheimen en gevaren.
  7. Link naar lijsten en overzichten zoals "5 tools voor optimaal Twitter gebruik"


Favoriet

Je volgers markeren je Tweet meestal als ze het op een later moment nog eens willen lezen omdat het grappig is of omdat het interessant is. De site FavStar.fm biedt een tool om te ontdekken welke van jou tweets favoriet zijn.

Wie meer wil weten over Twitter of andere sociale media verwijs ik naar de social media specialisten van Starsale in Hengelo en Zwolle.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten